Punkty informacyjno-konsultacyjne
Punkty Informacyjno-Konsultacyjne w dzielnicach prowadzą działalność skierowaną szczególnie do osób:
- będących w kryzysie;
- uzależnionych od alkoholu i innych środków odurzających;
- członków rodzin osób uzależnionych;
- doświadczających przemocy.
Do zadań punktów Informacyjno-Konsultacyjnych należy w szczególności:
- wstępna diagnoza i ocena sytuacji rodzinnej;
- udzielanie konsultacji i porad psychologicznych, prawnych, socjalnych oraz porad z zakresu profilaktyki HIV/AIDS;
- motywowanie do podjęcia leczenia oraz kierowanie do specjalistycznych placówek;
- inicjowanie interwencji w przypadku diagnozy przemocy domowej;
- prowadzenie w środowisku działań edukacyjno-informacyjnych i motywujących;
- udostępnianie materiałów edukacyjnych i informacyjnych;
- stałe aktualizowanie bazy danych o wszelkich formach pomocy;
- prowadzenie informacji telefonicznej;
- prowadzenie statystyki udzielanych porad i konsultacji.